פתיחת פנייה *תיאור הפנייה {{appMessages.reuquiredField}} {{evetCallFileLength}} קבצים מצורפים הוספת קובץ {{acceptFileMessage}} {{f.name}} הסר {{f.name}} כתובת נושא הפניה: יש לציין שם רחוב ומספר ו/או תיאור מיקום. במידה ולפנייה אין כתובת יש לציין בתיאור המיקום: “אין כתובת”. רחוב* {{appMessages.reuquiredList}} {{appMessages.reuquiredField}} מספר בית {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidIntegerField}} מספר דירה {{appMessages.invalidIntegerField}} כניסה תיאור מיקום {{appMessages.noAdress}} הערות פרטי הפונה: שם פרטי* {{appMessages.reuquiredField}} שם משפחה* {{appMessages.reuquiredField}} תעודת זהות {{tzInfo}} {{appMessages.invalidIsraeliTz}} טלפון 1* {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidPhoneField}} טלפון 2 {{appMessages.invalidPhoneField}} פקס {{appMessages.invalidFaxField}} דוא"ל {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidEmailField}} {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.reuquiredField}} {{MessageStatus}}
פתיחת פנייה *תיאור הפנייה {{appMessages.reuquiredField}} {{evetCallFileLength}} קבצים מצורפים הוספת קובץ {{acceptFileMessage}} {{f.name}} הסר {{f.name}} כתובת נושא הפניה: יש לציין שם רחוב ומספר ו/או תיאור מיקום. במידה ולפנייה אין כתובת יש לציין בתיאור המיקום: “אין כתובת”. רחוב* {{appMessages.reuquiredList}} {{appMessages.reuquiredField}} מספר בית {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidIntegerField}} מספר דירה {{appMessages.invalidIntegerField}} כניסה תיאור מיקום {{appMessages.noAdress}} הערות פרטי הפונה: שם פרטי* {{appMessages.reuquiredField}} שם משפחה* {{appMessages.reuquiredField}} תעודת זהות {{tzInfo}} {{appMessages.invalidIsraeliTz}} טלפון 1* {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidPhoneField}} טלפון 2 {{appMessages.invalidPhoneField}} פקס {{appMessages.invalidFaxField}} דוא"ל {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidEmailField}} {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.reuquiredField}} {{MessageStatus}}
איתור פנייה מספר פנייה {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidNumericField}} פרטי הזדהות: יש להזין לפחות נתון אחד שם פרטי שם משפחה טלפון דוא"ל {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.reuquiredField}} {{searchNotificationMessage}} מספר פנייה {{eventCall.eventCallId}} נושא{{eventCall.eventCallSubject}} תאריך פניה{{eventCall.eventCallOpenDate | amDateFormat :'DD/MM/YYYY'}} שעת פניה{{eventCall.eventCallOpenDate | amDateFormat :'HH:mm'}} מוקד{{eventCall.eventCallCenter}} תאריך עדכון סטטוס{{eventCall.eventCallStatusUpdateDate | amDateFormat :'DD/MM/YYYY'}} סטטוס הפניה{{eventCall.eventCallStatus}} סיבת הדחייה {{eventCall.rejectionReason}}
הדפסה תגיות לחיפוש: הגיל הרך מרכזי הגיל הרך אגף הגיל הרך הורים הקדמהקלינאות תקשורת היא מקצוע פרא-רפואי העוסק באבחון, טיפול ושיקום של אנשים עם קשיי תקשורת, ובכללן לקויות בדיבור, בהבנה או בהבעת שפה מדוברת, לקויות בתקשורת לא מילולית, לקויות קריאה וכתיבה ולקויות שמיעה.קלינאי תקשורת פעילים במגוון מסגרות במערכות הבריאות, החינוך והרווחה בהתאם לתחומי התמחותם וכן בקליניקות פרטיות, בבתי המטופלים ובמסגרות קהילתיות.קלינאי התקשורת הם פעמים רבות חלק מצוות רב-מקצועי, ביחידות התפתחותיות, או מכוני התפתחות הילד בקופות החולים, אשר כולל אנשי מקצוע בתחומים: רפואה, סיעוד, חינוך, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה וטיפול באומנויות. קלינאות תקשורת לגיל הרך קלינאי תקשורת המתמחים בגיל הרך עוסקים בטיפול בילדים המתמודדים עם בעיות שפה, דיבור ותקשורת וכן עוסקים לעתים גם בהדרכת הורים בפעילות לפיתוח השפה בגיל הרך, זאת במטרה למנוע או לצמצם קשיים עתידיים בלמידה ותפקוד חברתי. הטיפול מתקיים לרוב במסגרת יחידות ההתפתחותיות בקהילה ומרכזים לגיל הרך.תהליך האבחוןאבחון כישורי שפה ותקשורת לילדים מתקיים לרוב במשך 2-3 מפגשים, הכוללים אבחון והתבוננות בתפקוד הילד/ה וכן שיחת סיכום עם ההורים. האבחון נערך על ידי קלינאי תקשורת ובמהלכו נעשה שימוש בכלי אבחון סטנדרטיים: תצפיות, סקירת שאלונים מהמסגרת הלימודית בה נמצא הילד ושיחה עם ההורים.ממצאי האבחון מסוכמים להערכה המתייחסת למספר תחומים: הבנת השפה, שיום, הבעה, אוצר מילים, היגוי, קול ועוד. ההערכה מותאמת אישית לכל ילד/ה, בהתאם לסיבת ההפניה, לגיל ולמידת שיתוף הפעולה בהליך האבחון. במידת הצורך תכלול ההערכה גם המלצה לטיפול ו/או המשך מעקב ו/או הדרכת הורים. טיפול בשפה ודיבורהתוכנית הטיפולית לילדים המתמודדים עם קשיים בשפה ובדיבור היא אישית ומותאמת באופן ייחודי לילד ולצרכיו. טיפול בשפה ודיבור לגיל הרך כולל מפגשים משחקיים, חווייתיים ומהנים לילד/ה. אופי המשחק המתקיים במפגש הטיפול נקבע בהתאם לממצאי האבחון.טיפול בשפה ודיבור נעשה במתכונת פרטנית, בזוגות או בקבוצות קטנות, לפי הצורך, לרוב בתדירות של מפגש בשבוע, האורך כ-45 דקות. הטיפול מתקיים בדרך כלל כאשר ההורים נוכחים בחדר הטיפולים, זאת על מנת שיוכלו לקבל כלים לתרגול במסגרת הביתית ולהמשך מעקב.הטיפול בשפה ודיבור לילדים בגיל הרך מתקיים בעיר נתניה במרכזים לגיל הרך בעיר. ההפניה לטיפול במרכזים אלו נעשית על ידי מכונים להתפתחות הילד בקופות חולים.תהליך פנייה ואבחון במכונים להתפתחות הילדבעקבות זיהוי של קושי אצל הילד/ה, על ידי ההורים עצמם או בעלי תפקידים במסגרות החינוכיות, על ההורים לפנות לרופא ילדים לצורך קבלת הפניה למכון להתפתחות הילד בקופת החולים.על ההורים לפנות למכון להתפתחות הילד ולקבל שאלון (שאלון חינוכי) אותו אמורה למלא הסמכות המקצועית בגן הילדים (לרוב- גנן/ת) וכן שאלון נוסף (שאלון הורים) עליו עונים ההורים עצמם. יש לבצע לילד/ת בדיקת שמיעה.על ההורים להעביר את השאלונים, ממצאי בדיקת השמיעה וההפניה למכון להתפתחות הילד בקופת החולים.לאחר קבלת החומר במכון התפתחות הילד, תיקבע לילד/ה פגישת אבחון של קלינאי/ת תקשורת.במידה וסיכום האבחון יכלול המלצה לטיפול, יקבלו ההורים מהמכון פרטי יצירת קשר עם מרכזים לגיל הרך בנתניה, לצורך תיאום הטיפול.על ההורים להעביר למרכז בו יתקיים הטיפול את כלל החומר הרלוונטי לטיפול (השאלונים, בדיקת השמיעה וסיכום האבחון). לעתים נדרשת תקופת המתנה ממועד הפנייה למרכז לגיל הרך ועד תחילת הטיפול בפועל.הטיפול הממוצע כולל 12-15 מפגשים בתדירות חד-שבועית. תוכן דף חזרה לראש הדף הדפסה >חזרה לראש הדף