פתיחת פנייה *תיאור הפנייה {{appMessages.reuquiredField}} {{evetCallFileLength}} קבצים מצורפים הוספת קובץ {{acceptFileMessage}} {{f.name}} הסר {{f.name}} כתובת נושא הפניה: יש לציין שם רחוב ומספר ו/או תיאור מיקום. במידה ולפנייה אין כתובת יש לציין בתיאור המיקום: “אין כתובת”. רחוב* לבחירת ערך, התחל לכתוב את הרחוב והשתמש בחיצי המקלדת - למעלה או למטה. לאחר בחירת הערך, אשר את בחירתך באמצעות מקש Enter {{appMessages.reuquiredList}} {{appMessages.reuquiredField}} מספר בית {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidIntegerField}} מספר דירה {{appMessages.invalidIntegerField}} כניסה פרטי הפונה: שם פרטי* {{appMessages.reuquiredField}} שם משפחה* {{appMessages.reuquiredField}} תעודת זהות* {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidIsraeliTz}} טלפון 1* {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidPhoneField}} דוא"ל* {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidEmailField}} {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.reuquiredField}} {{MessageStatus}}
פתיחת פנייה *תיאור הפנייה {{appMessages.reuquiredField}} {{evetCallFileLength}} קבצים מצורפים הוספת קובץ {{acceptFileMessage}} {{f.name}} הסר {{f.name}} כתובת נושא הפניה: יש לציין שם רחוב ומספר ו/או תיאור מיקום. במידה ולפנייה אין כתובת יש לציין בתיאור המיקום: “אין כתובת”. רחוב* לבחירת ערך, התחל לכתוב את הרחוב והשתמש בחיצי המקלדת - למעלה או למטה. לאחר בחירת הערך, אשר את בחירתך באמצעות מקש Enter {{appMessages.reuquiredList}} {{appMessages.reuquiredField}} מספר בית {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidIntegerField}} מספר דירה {{appMessages.invalidIntegerField}} כניסה פרטי הפונה: שם פרטי* {{appMessages.reuquiredField}} שם משפחה* {{appMessages.reuquiredField}} תעודת זהות* {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidIsraeliTz}} טלפון 1* {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidPhoneField}} דוא"ל* {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidEmailField}} {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.reuquiredField}} {{MessageStatus}}
איתור פנייה מספר פנייה {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.invalidNumericField}} פרטי הזדהות: יש להזין לפחות נתון אחד תעודת זהות טלפון {{appMessages.reuquiredField}} {{appMessages.reuquiredField}} {{searchNotificationMessage}} מספר פנייה {{eventCall.eventCallId}} נושא{{eventCall.eventCallSubject}} תאריך פניה{{eventCall.eventCallOpenDate | amDateFormat :'DD/MM/YYYY'}} שעת פניה{{eventCall.eventCallOpenDate | amDateFormat :'HH:mm'}} מוקד{{eventCall.eventCallCenter}} תאריך עדכון סטטוס{{eventCall.eventCallStatusUpdateDate | amDateFormat :'DD/MM/YYYY'}} סטטוס הפניה{{eventCall.eventCallStatus}} סיבת הדחייה {{eventCall.rejectionReason}}
הדפסה תגיות לחיפוש: אגף ביטחון וחירום הכנת המרחב המוגןהנחיות פיקוד העורף קובעות כי את המרחב המוגן נבחר בהתאם לזמן העומד לרשותנו מרגע הישמע אזעקה לפי סדר העדיפות המוצג להלן:עדיפות ראשונה- ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) או ממ"ק (מרחב מוגן קומתי).עדיפות שנייה- מקלט: מקלט בבניין משותף – בתנאי שהמקלט פנימי ונמצא בתוך הבניין ובתנאי שניתן להגיע אליו דרך חדר מדרגות פנימי ללא תלות בזמן ההתרעה. מקלט ציבורי – בתנאי שניתן להגיע אליו תוך פרק הזמן הנדרש מרגע הישמע אזעקה.עדיפות שלישית- חדר מדרגות פנימי: דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין מעל 3 קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו שתי קומות ויישארו בחדר המדרגות. בבניין מעל 3 קומות, כל קומות חדר המדרגות מוגנות פרט לקומת הקרקע ושתי הקומות העליונות. דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין בן 3 קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי, ירדו קומה אחת ויישארו בחדר המדרגות. בבניין בן 3 קומות קומת חדר המדרגות המוגנת ביותר היא הקומה האמצעית (קומה שנייה). עדיפות רביעית- באין ממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר מדרגות פנימי, יש לבחור חדר פנימי שבו מינימום קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. היערכות והצטיידות אישית כמו שאנחנו מתכוננים לכל דבר בחיים, חשוב שנהיה מוכנים גם למצבי חירום, ובמצב חירום אנחנו עלולים להתבקש להסתגר במרחב המוגן לפרק זמן מסוים או, במקרים מסויימים, להתפנות מהבית. לכן, חשוב להכין מראש את הציוד הנדרש שיסייע לנו ולבני ביתנו להתמודד עם מצב החירום.ציוד נדרש לשעת חירום:מים ומזון לכל בני הבית, לשלושה ימים לפחותתאורת חירוםפנס וסוללותערכת עזרה ראשונהתרופות ומרשמים מודפסיםרדיו וסוללותמטענים ניידים לטלפון הניידמזון מיוחד בהתאם לצורכי המשפחה (תינוקות, קשישים, בעלי חיים וכדומה)דגשים חשובים בהכנת הציוד לחירוםמומלץ לאחסן את הציוד בתוך תיק, אותו נוכל לקחת איתנו בעת הצורך. מומלץ לספק קודם כל מענה לצרכים חיוניים - מים, מזון, תרופות ואמצעי תקשורת.יש להכניס לשקיות ניילון אטומות פריטים שחשוב שיישארו יבשים, כמו מסמכים וביגוד.חשוב לקחת בחשבון את הציוד הנוסף שנצטרך אם נתבקש לשהות זמן ממושך במרחב המוגן או להתפנות מהבית. שימו לב: חשוב להתאים את הרשימה למאפיינים היחודיים של בני הבית וצורכיהם.מומלץ לשתף את בני הבית בגיבוש רשימת הציוד לחירום, להציג בפניהם את תכולת התיק ואת מקום אחסונו, לוודא שכל אחד יודע להשתמש בפריטים שבו.אם יש ממ"ד, יש לאחסן את הציוד לחירום כבר בתוכו. אם יש ציוד שצריך קירור או אחסנה במקום אחר, חשוב לציין זאת בפני בני הבית ועל גבי התיק.חשוב לבצע תחזוקה שוטפת לציוד:-החליפו את בקבוקי המים ובדקו את מלאי המזון ותוקפו מדי שלושה חודשים.-בדקו את תקינות הסוללות והאמצעים האלקטרוניים האחרים אחת לחצי שנה.-ניתן למנות אחראי על ביצוע בדיקות תקופתיות ותחזוקה שוטפת של התיק.דגשים נוספיםמי שאין ברשותו מים בבקבוקים, יכול להשתמש במי ברז בהיעדר הנחיה אחרת. אם המים אינם בקירור, יש להקפיד על ריענון המים בכל 3 ימים.עבור אלו הנדרשים בציוד רפואי - חשוב לוודא שקיימת אפשרות להפעיל את הציוד הרפואי באמצעות סוללות ושיש ברשותם סוללות גיבוי ו/או אמצעי הטענה.יש לוודא את תקינות מכלי הגז ולבדוק את הקיבולת בהם - בבתים פרטיים, חשוב לוודא שמיכל הגז הרזרבי מלא. בבניינים משותפים, יש לוודא שמיכל הצובר מלא מעל למחציתו.חשוב לשים לב לסובבים אותנו. סייעו לקשישים, אנשים עם מוגבלות וכל מי שזקוק לסיוע בקרבתכם. ניתן להוסיף ציוד בהתאם לאופי המוגבלותהיערכות למצב שאין אספקת מיםתאגיד מי נתניה ועיריית נתניה נערכו למצב חירום ולאספקת מים לתושבים בשעת חירום. ההמלצה היא להתכונן מראש ולהכין בבית את הדברים הבאים: שתיה – 4 ליטר לאדם למשך שלושה ימיםהיגיינה – מגבונים לחים או אלכוג'ל ונייר טואלט במצב חירום במהלכו אין אספקת מים ידאגו העירייה ותאגיד מי נתניה לאספקת מים ע"פ השלבים הבאים:העירייה תפיץ הודעה רשמית באמצעי התקשורת והמדיות השונות עם רשימות נקודות החלוקה. גם בעת הפסקת חשמל, נערכת העירייה לעדכנכם באמצעים נוספים כמו מערכת כריזה, מנשרים וכד'. חלוקת מים בנקודות החלוקה שיפורסמו בעת הצורך. היערכות למצב שאין חשמלבעת חירום ובמקרה בו לא יהיה חשמל, נערכה עיריית נתניה לעדכון התושבים בהודעות ובעדכונים חשובים באמצעות מערכות כריזה, מנשרים ועוד. עם זאת, חשוב להתכונן למצב שלא יהיה חשמל זמן ממושך ולהכין מראש: תאורת חירוםמזון יבש ומיםמטען ניידרדיו הפועל על סוללות סוללותתעסוקה לילדים ברחבי העיר יופעלו גנרטורים לרווחת הציבור לצורך הטענת מכשירי חשמל חיוניים. הגנרטורים יופעלו ב-5 רובי החירום ברחבי העיר לצפיה ברובעי החירום לחצו כאןהענקת עזרה ראשונה:דימום חיצוני פציעה קלה – יש לשטוף במים וסבון ולחבוש בתחבושת סטריליתדימום שאינו מפסיק – יש להפעיל לחץ ישיר על מקום הפציעהשבריםקבעו את האיבר הפגוע והניחו מגבת עם קרח להקלת הכאב. במקרה של חבלה קשה – אין להזיז את הנפגע.התחשמלות נתקו את זרם החשמל, הרחיקו את הנפגע ממקור הזרם, בדקו סימני חיים ובצעו החייאהכוויותשטפו את האזור במים פושרים וכסו בתחבושת/מגבת במידת הצורך חייגו למד"א – 101 תמיכה בילדים במצבי חירוםהמלצות להתמודדות בשעת חירום: שוחחו עם הילדים על המצב וכך תעניקו להם תחושה של ביטחון ובהירות. האירועים שממילא מתנהלים סביבם, עלולים לעורר בהם חוויות שהופכות מבלבלות ולעיתים מציפות. תיווך המציאות מאפשר חיבור לעולמם של הילדים והזדמנות ליצירת סדר, ארגון חווייתי, עיבוד רגשי ומכוונות למציאת כוחות התמודדות.אם מצליחים להעניק לילדים תחושת שליטה, ביטחון וסדר רציף באירועים, הדבר מסייע להם לעבור את התקופה המורכבת ולהגיע למרחב המוגן הפנימי והבטוח שלהם. ניתן לעשות זאת על בסיס מודל מעש"ה:מ - מחויבות - על ההורים להגיד תמיד לילד: "אנחנו כאן ביחד בממ"ד ו/או בבית ועוזרים אחד לשני".ע - עידוד לפעילות יעילה - חשוב לתת לכל אחד מהילדים להיות אחראי על משהו שהוא לוקח איתו למרחב המוגן - טלפון נייד, חטיף, בובה, וכל דבר שרואים לנכון. כך, במקום לפעול מתוך תחושת לחץ וחוסר אונים בזמן קבלת התרעה, הילד יפעל מתוך תחושת מסוגלות ואחריות.ש - שאלות חשיבה - כדי להעניק לילדים תחושת ביטחון בזמן השהייה במרחב המוגן, מומלץ לתת להם משימות המחייבות פעילות מחשבתית. כך למשל, לספור שכולם הגיעו, למדוד 10 דקות עד ליציאה, לחלק במבה שווה בשווה בין כולם וכדומה. אם הילד מביע רגש כמו פחד, יש לשאול: "כמה זה מפחיד בין 1 ל-10", ו"מה אפשר לעשות כדי להפחית את העוצמה של הפחד בנקודה או שתיים".ה - הבנייה של רצף האירועים - כדי לשמור על המרחב הפנימי מוגן, חשוב מאוד לסגור את האירוע. לכן, לקראת היציאה מהמרחב המוגן, חשוב שההורים יסכמו: "קיבלנו התרעה, נכנסו למרחב המוגן, שיחקנו, אכלנו במבה ועכשיו אנחנו יוצאים ממנו כי האיום חלף. אתם הייתם ממש אלופים ועזרתם המון".היערכות לחירום עבור אוכלוסיות רגישות ו/או אנשים עם מוגבלויות ציוד חירום לנעזרים בכלבי שירות (בנוסף לציוד החירום המשפחתי)מזון כלבים ומים – כולל קערת האכלה ל-72 שעותרצועה ומחסום פהמסמכים – העתקים של רשיון הכלב, תעודות, אישורים על חיסונים, פרטי קשר של הווטרינרעיתונים ישנים ושקיות אשפהצעצוע מועדףציוד חירום לכבדי שמיעה/חירשים (בנוסף לציוד החירום המשפחתי)מכשירי שמיעה – כולל סוללות, מטען לסוללות ולמכשירים, ערכות ניקוי וקופסאות ייבושפנקס ועטרשימת מתורגמניםתג המציין שדרוש תווך תקשורתיגלאי בכיציוד חירום לאנשים עם מוגבלות בתנועה (בנוסף לציוד החירום המשפחתי)פנקס ועטעזרי תנועה (לא חשמליים או ממונעים)גנרטורתג המציין שדרוש תווך תקשורתי (למתקשים בדיבור)מוצרי היגיינהכלי עזר – סוללות למכשירים, מטען לסוללות ולמכשירים, כלי עזר למכשירי התניידותלמידע נוסף באתר פיקוד העורף- הקליקו כאן. תוכן דף האם אנחנו מוכנים לחירום? חזרה לראש הדף הדפסה >חזרה לראש הדף