תחרויות וזכיות

​זכיות של תלמידים מבתי הספר- שנה"ל תשפ"א:


• בחודש מרץ השתתפו מאות תלמידים בתחרות הרובוטיקה הבינלאומית "רובוטראפיק" שנערכת על ידי המרכז לרובוטיקה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון בשיתוף Ytek. מכל מאות תלמידים ברחבי הארץ - העפילו לשלב הגמר וזכו תלמידי כיתות ד' מדבורה עומר: מאיה נידיץ וליאן קרימר זכו בהצטיינות מיומנויות תכנות.


• תחרות כתיבה ארצית- הוגשו 5,023 יצירות מכל הארץ. נבחרו 73 יצירות, מתוכם  שלושה תלמידים שהשתתפו בסדנא של זוהר אביב– "הכותב הבא":

-ליאן רוזנפלד- ביה"ס דבורה עומר

-רועי סטוצקי- ביה"ס הלל צור

-נועה מסילתי- ביה"ס שורשים

• בתחרות ריקוד בינלאומית - DWC  (Dance World Cup Israel) –שבה משתתפות 57 מדינות. זכו: 

-אנסטסיה אברבוך, תלמידה כיתה ו'  מביה"ס שורשים סיימה במקום הראשון בקטגוריית קידס hipHop   סולואיים. 

-ליה אטלן, מכיתה ד1 , ביה"ס נעמי שמר זכתה במקום ה-3 במוקדמות אליפות אירופה ותתחרה בקיץ באנגליה התחרות העולמית!!​

• טלי מולר ומיכל נאמן מכיתה ד בביה"ס לאה גולדברג זכו בשתי מדליות כסף במסגרת אולימפיאדת ילדים- שחייה. 


• מביה"ס בארי- כיתה ד'- זכו במדליות באולמיפאדת ילדים: מיה פלוטקין - שחייה אומנתית- מקום ראשון.  ומיה יוסף- קארטה- במקצה אישית- מקום 3 ובקרבות מקום- מקום ראשון.


• תפארת רחל דואני, כיתה ה מביה"ס צופיה זכתה במלול תחרות כתיבת הסיפורים – "מירוץ הצבי".


• אליאב ארולוביץ, תלמיד כיתה א' זכה במספר תחרויות שחמט בהם השתתף: מקום ראשון במוקדמות אליפות הארץ עד גיל 7.  ובתחרות לג בעומר – רמה ג – מקום ראשון. 

 

• ביה"ס אמית עמיטל זכה בפרס חינוך חמ"ד מחוז ת"א.


• ביה"ס ברקאי עבר הסמכה לביה"ס ירוק בסוף שנה"ל תשע"ט. ביה"ס קמפוס יצחק נבון באמצע תהליך הסמכה.


• אליסה, מתנדבת מפרויקט מסע בביה"ס שז"ר נבחרה לייצג את התכנית וכיכבה בטלוויזיה ובפרסומות ברדיו ועל האוטובוסים. 


• ביה"ס שז"ר נבחר ע"י אגף מו"פ להיות חלק מצוות חשיבה על חדשנות בחינוך לאחר עידן הקורונה יחד עם 15 בתי ספר מהארץ.




זכיות באות המופת

ברכה דבול

ברכה מנהלת מזה כ - 5 שנים את בית הספר מורשת זבולון לאחר שכיהנה כ – 14 שנים כסגנית ובתפקידי ניהול נוספים.

ברכה מקדמת כעניין שבתפיסה - הליכי שינוי בבית הספר מבחינה  תורנית, חינוכית, ערכית ופדגוגית על מנת להובילו למצויינות ומקור עליה לרגל, תוך עיצוב תמונת העתיד של בית הספר וכן דמות הבוגר על סמך החזון שנבנה עם הצוות.

היא שמה דגש על ניהול השינוי, בהנהגת הצוות החינוכי ופיתוחו המקצועי תוך התמקדות ביחיד, ניהול הקשרים בין בית הספר והקהילה והפיכתו למשפחה הגאה בהישגיה.​

כיום נחשב בית הספר לאחד מבתי הספר המצויינים בחמ"ד ומדי שנה גדל רצון ההורים להירשם למורשת, בו הם רואים בית, עם המון הכלה ואהבה ועשייה חינוכית תורנית לימודית עם מדדי הצלחה גבוהים.

כמו כן מהווה בית הספר מקום לביקורי פיקוח ורשות, ללמידת עמיתים, מנהלים ואנשי חינוך.

ביסוד בית הספר עומדים: עשייה ייחודית של העצמת הפן התורני בדגש על ערכים תורניים ואוניברסליים

לקידום הישגים ואקלים מיטבי. כמו כן - מקצועיות חום ואהבה, תוך פיתוח יוזמות חינוכיות.

בתחום המקצועי – לימוד התורה כתורת חיים, יוזמה ייחודית לבית הספר ללמידת ערכים מתוך פרשיות התורה, בהנאה ובהנעה.

שילוב השפה והמתמטיקה כאמצעי לקידום מצויינות קריאה, הבנת הנקרא וחשיבה מתמטית בדרך מאתגרת, מעניינת, יצירתית וחוויתית.

 

בית הספר מוביל תהליכי חקר כלמידה המזמנת פיתוח של אסטרטגיות חשיבה וכן טיפוח לומד עצמאי תוך מתן אפשרות לבחירה וניהול עצמי, תכנון זמן תוכנית עבודה ועבודת צוות.

בית הספר נעזר בלמידה היברידית, תוך שילוב של אופני למידה פנים אל פנים ולמידה מרחוק, פיתוח מקצועי, מפגשי צוות ללמידה ומתן כלים לצוות, פיתוח יחידות הוראה ופרקטיקות ללמידה מרחוק, היכרות עם החוזקות והעוצמות הייחודיות של התלמידים, בניית תכניות למידה שונות המאפשרות לתלמידים למידה עצמאית, רפלקציה אישית המזמינה אותם להתבונן על עצמם בתהליך הלמידה ועוד.

בבית הספר הוקם חדר שיח, לקידום תרבות השיח, תקשורת ודיון סביב נושאים נבחרים אקטואלים תורניים, תוך מתן כבוד הדדי בין כל שותפי השיח.

 

ברכה היא מנהלת מחוייבת, לומדת ומלמדת הפועלת בשותפו וביחסי גומלין עם כל שותפי התפקיד שלה: קהילת ההורים, התלמידים, העמיתים ואנשי החינוך כולם במשרד החינוך וברשות.

שלומית בנימיני

שלומית מכהנת כרכזת שילוב ושותפה לצוות ניהול בבית הספר בחשיבת עומק על תהליכים המקדמים את בית הספר שזר. מתגייסת להוביל שינויים וחדשנות בבית הספר. בשנים עברו היא השתתפה בצוות המוביל של הייחודיות בקרן ליזמות חינוכית ופעלה לקידום בית ספר משחק, כאשר בשנת הלימודים הנוכחית השתתפה בתהליך שינוי משמעותי של נושא ההערכה בבית הספר ובהשתלמות "הוגנות בהערכה".

במהלך השנים פיתחה מספר משחקים לימודיים בתחום החשבון, השפה ובתחום הרגשי, בהם היא משלבת בין עקרונות ומיומנויות למידה לבין עיצוב מזמין ואסתטי. לקחה חלק פעיל בבניית כלי הערכה חדשניים ויצירתיים. בנוסף היא הצטרפה לצוות חדשנות בהשתלמות של המו"פ בחדשנות.

בתקופת הקורונה, יצרה שלומית סיטואציות ייחודיות כדי ליצור תקשורת עם תלמידים. היא הכינה לתלמידים חוברות מותאמות כדי שיוכלו ללמוד מהבית ואף יצאה לביתם של ילדים כדי להביא אותם לפעילות למידה בבית הספר.

כרכזת שילוב, שלומית בונה את תפקידה בצורה שונה ממה שהיה בבית הספר בעבר. היא מקדמת תקשורת תמידית עם מחנכות הכיתה ודואגת לתווך לילדי השילוב את חומרי הלמידה של הכיתה. לעיתים היא נכנסת לתוך הכיתה ומקדמת את הלמידה שלהם בתוך הכיתה. היא יצרה מודל תקשורת בינה לבין המחנכת וההורים, אשר מסנכרן בין כל הגורמים המטפלים בפרט.

היא מסייעת למחנכות רבות בהתמודדות עם הלמידה הדיפרנציאלית ומקדמת את ההוראה המותאמת לילדים רבים בבית הספר ולא רק לילדי השילוב.

בזכות גישה מאוד רגישה וקשובה שלומית הצליחה לסייע ולקדם תלמידים במצבי סיכון ובמצבי מצוקה, תוך הסתייעות בכלים התנהגותיים ובכלים רגשיים של דיאלוג והקשבה.

שלומית מקיימת שותפות עם הורי התלמידים. היא עובדת בצורה מאוד מדוייקת ומקצועית עם הורי השילוב והורים המופנים לוועדות איפיון וזכאות, תוך שהיא מקפידה לעדכן אותם ולהפוך אותם לשותפים שלה במסע קידום והצלחה של ילדיהם. כאשר הורים מביעים התנגדות לטיפול, וועדה וכו/ שלומית לא מוותרת אלא מחפשת דרך שונה ויצירתית להגיע אל המשפחה.

במקביל מקפידה שלומית על פיתוח ההון האנושי. היא דואגת לצוות הטיפולי, צוות חדר מלא ומתכללת את התוכניות וצוותי התוכניות בצורה איכותית ומקצועית. היא הצליחה ליצור שפה אחידה ובניית תוכניות מותאמות לכל הילדים המשולבים וילדי חדר מלא, כך ששיתופי הפעולה בין כל הגורמים יצרו הזדמנות מקצועית ללמידה וקידום הישגי התלמידים.

לשלומית יכולת תכלול וארגון נדירים. בבית הספר פועלות מספר תוכניות כגון: חדר מלא, תוכנית מעיין, פר"ח, שעות שילוב ומתנדבים, כאשר שלומית מצליחה בכל שנה לתכלל את התוכניות וליעל את עבודתן לטובת תלמידי השילוב.

שלומית אישה צנועה יזמית אחראית ואכפתית הראויה לציון למופת!

דליה אדן

דליה הינה אשת חינוך מזה כ- 30 שנים, כאשר ב- 23 השנים האחרונות היא מלמדת בבית הספר "רזיאל".

דליה החלה את מלאכת החינוך שלה כמורה לחינוך גופני ובמהלך השנים לקחה על עצמה את תפקיד המחנכת בכיתות הביניים והכיתות הבוגרות (ג'-ו').

דליה מרכזת את תחום החינוך החברתי מזה 15 שנים ועד היום יש לה אוריינטציה חברתית מאד גבוהה, והיא שמה לה למטרה לפתח את התחום החברתי-ערכי בקרב כל באי בית הספר: תלמידים, מורים, הורים וחברי קהילת השכונה.

דליה נמצאת בתהליכי התפתחות מקצועית מתמדת במקצועות רבי המלל ובתחום החברתי, והיא ממשיכה ללמוד בתחומים אלו ובתחומים שונים נוספים. חשוב לה מאד להיות מעודכנת פדגוגית ולהתאים עצמה לתהליכי השינוי במערכת. כשבית הספר נכנס לתכנית התקשוב, הובילה תהליכים חדשניים, הייתה מודל ומופת לצוות ביה"ס ואף זכתה על כך בפרס מחוזי , מורה מצטיינת תקשוב בשנת 2017.​

דליה מבצעת את כל תפקידיה באהבה גדולה, במסירות רבה ללא לאות, וזוכה להערכה רבה של כל הצוות. דרך עבודתה ניתן לראות את האהבה הגדולה שלה לחינוך בכלל ולתחום החברתי-ערכי בפרט, אותו היא משלבת בפדגוגיה בכל תחומי הלימוד.

לדליה השפעה ניכרת על התלמידים. היא מנהלת איתם שיח ערכי חברתי, בגובה העיניים וברגישות רבה. דליה מורה ערכית, המחנכת לכבוד הדדי וסובלנות כלפי האחר ומהווה דוגמה אישית לתלמידיה. היא יוצרת שיח ברמה הכיתתית-בתחומים החברתיים השונים, דרך סיפורי מקרה, מועדי ישראל, דילמות ערכיות ובעיות השעה. דליה מאמינה מאד בילדים, מובילה אותם להיות מעורבים חברתית ומנחה את מועצת התלמידים הבית ספרית להוביל תהליכי שינוי ולבטא את דעתם. היא מארגנת ומובילה חונכויות של ילדי ונותנת במה לחוזקות שלהם במסגרת טקסי חלוקת צל"שים בהלימה לערכי חודש מפתח הל"ב.

במסגרת תפקידיה ובזכות אהבתה לתחום, דליה מנחה, מלווה ומסייעת בידי הצוות החינוכי :

היא משתייכת לקבוצות חינוכיות מקצועיות שונות, לומדת בקורסים של פיתוח מקצועי ומשתפת את הצוות בלמידה שלה. היא מסייעת באיתור, בעיבוד ובבניה של חומרי למידה שונים, פיתוח חומרים ושיעורים אינטראקטיביים, בניית טקסים והפקת ארועים קהילתיים משותפים להורים ולתלמידים וימי שיא בנושאים שונים. בדליה פועלת בחריצות מתמדת מסביב לשעון ומעורבת בתהליכים רבים הנעשים בבית הספר מהשלב הרעיוני עד השלב הביצועי.

גם בימי הקורונה, המשיכה עשייתה המבורכת להתקיים. היא דאגה ללוות את צוות המורות בחומרים מתאימים, התאימה את כל העשייה ללמידה מרחוק ומקרוב בקפסולות, יזמה פעילויות חונכות תלמידים גם בזמן הקורונה בהתאם לצרכי המחנכות,  גייסה הורים לפעילויות ואיסוף תרומות למען הקהילה, בנתה טקסים לציון ימי הזכרון וכן התכנסויות לכבוד חגי ומועדי ישראל.

 

יעל רדפורד – מורה לאולפן בביה"ס אמית עמיטל

יעל הינה מורה מקצועית, עבודתה נעשית מתוך רגישות, השקעה, מסירות , איכפתיות ורצינות תוך הבנת קשיי הקליטה של התלמידים העולים ומשפחותיהם. בזמן קצר מצליחה להניעם ללמידה עד כדי רכישת הקריאה לצד פיתוח מיומנויות וכישורי חיים .

היא מעצימה מידי יום את תחושת השייכות לבית החינוך ולארץ כאחד, הן בקרב ההורים והן בקרב התלמידים ומסייעת, תומכת, מגשרת , מהווה אוזן קשבת בכל שעות היממה , מייעצת ונותנת מענה לכל צורך גם מחוץ לבית החינוך.

יעל באישיותה ובנועם הליכותיה מהווה מודל לחיקוי לתלמידים, להורים ולצוות כולו: שואפת למצויינות אישית ושל התלמידים כולם , יוזמת , מחדשת ויוצרת כל העת .

יעל מהווה אמא שנייה לכל אחת ואחד מהתלמידים והרבה בזכותה, הקליטה הופכת לרכה ונעימה הרבה יותר.

שמה של המורה יעל הולך לפניה בכל העיר ובמחוז בשל:

פיתוח דרכי הוראה וקשר מותאמי קורונה (קשרים אישיים תומכים עם תלמידים, עם הורים, פרקטיקות הוראה בזום),

פיתוח מיומנויות וכישורים לטיפוח עצמאות ושילוב, פיתוח יוזמות ומענים יצירתיים, פיתוח חינוך לאורך כל היום: שילוב הפורמלי והבלתי פורמלי, התאמת החינוך לפרט, הוראה בשילוב אמנויות, טכנולוגיה וחינוך לקיימות.

כמו כן - יישום מענים מתכנית חוסן; פסיכופדגוגיה; מיינדפולס, וכן רב תרבותיות, תוך שילוב בין קהילות העיר, שותפות עם הורים, פיתוח הון אנושי וכן יזמות חברתית בית ספרית (מורים / תלמידים)

יעל אחראית לפיתוח תוכנית להעמקת החיבור ליהדות ולמסורת במעגל השנה, לרבות כתיבת התוכנית והכנת חומרי למידה לכל שלבי הגיל, כלים ללימוד השפה העברית כשפה שנייה לכל צוות בית החינוך, מפגשי למידה של הורים ותלמידים סביב ספר קריאה על מנת ליצור שיח מקרב בין ההורים לילדיהם וחיבור לשפה ולארץ .

יעל מובילה מיזם חונכות של תלמיד עולה ותיק/ יליד הארץ לכל עולה חדש, כאשר התלמידים העולים מצרפת מלמדים את כיתת האם מילה בצרפתית והחונך מלמד את העולה מילה ליום בעברית.


בברכה,

נורית גבאי  

מנהלת האגף לחינוך יסודי וחט"צ 


​​​​​​​​​​​​

יצוב תמונת העתיד של בית הספר

פרטי התקשרות

{{title}}
{{AllDetails.FullName}}

יצירת קשר:

פרטי התקשרות

{{DepAllDetails.Name}}

יצירת קשר:

ימי ושעות קבלת קהל:

  • ימי קבלה{{DepAllDetails.ReceptionDays}}
  • ימי ושעות פעילות:

  • שעות קבלה{{DepAllDetails.ReceptionTime}}