קריטריונים בנושא פרסום העירייה באמצעי התקשורת |
א. העיקרון המנחה: באופן כללי העיריה מפרסמת עמוד אחד בשבוע בעיתונים, שהינם גופי תקשורת, מוכרים שמתנהלים על פי חוק, שביכולתם להעביר מסרים עירוניים בצורה אפקטיבית ובתפוצה הנדרשת. ב. על עיתון/ אתר מקומי לעמוד בתנאים הבאים, לצורך קבלת פרסום עירוני והתשלום בגינו: i. ותק מוכח של 12 חודשים לפחות ברציפות של הדפסה והפצה רחבה מדורג בכלים מקובלים בשוק (איגוד הפרסום ודומיו). במידה וקיים ספק בעירייה לגבי היות העיתון/ האתר פעיל ומופץ במשך 12 חודשים ברציפות - על המפרסם/ המפיץ יהיה לספק לעירייה את הנתונים לבדיקתה. ii. תפוצה אפקטיבית ורציפה של 12 חודשים. תפוצה אפקטיבית תיחשב כהפצה של 25 אלף עותקים שבועיים, במשך 12 חודשים רצופים לפחות. בהתאם לכך יעודכנו גם הקריטריונים מעת לעת. ג. חריגים לעיקרון המנחה האמור לעיל, ייחשבו: עיתונים / אתרים מגזריים למגזרים- דוברי צרפתי / דוברי רוסית/ דוברי אמהרית / דוברי אנגלית / מגזרים ייחודיים, במקרים אלו ייבחן הפרסום העירוני בהתאם לתכני מודעות העירייה ולצורך המקצועי של דוברות העירייה בפרסום, בהקשר של המגזר אליו אותו עיתון מופנה. ד. העיריה תוכל להפעיל את שיקול דעתה (באמצעות דוברת העיריה i. קיים לעירייה שיקול דעת להימנע מפרסום עירוני בעיתונים מקומיים / אתרים אשר אינם פועלים בסטנדרטים עיתונאיים (שנקבעו למשל בתקנון האתיקה המקצועית של מועצת העיתונות) ו/או הפועלים תוך הפרת זכויות יוצרים של צדדים שלישיים. ii. קיים לעירייה שיקול דעת להימנע מפרסום עירוני במקרים שבהם קיים ניסיון שלילי מול העיתון/ האתר המקומי, כדוגמת המקרים הבאים: 1. פרסום עירוני שבוצע באופן שגוי ו/או שלא בהתאם להוראות, אישורי ונוסח העיריה והדוברות. לרבות שינוי בגריד של העירייה וללא שינוי בפורמט / עימוד / גודל וצבע. 2. במקרים בהם כלי התקשורת מנוהל ו/או בבעלות חלקית או מלאה של מי שבעברו הורשע בפלילים. ה. הגשת בקשה בכתב בצירוף אסמכתאות: i. כל בקשה מצד כלי תקשורת לפרסום עירוני, תוגש בכתב לדוברת העירייה. בצירוף מסמכים נילווים המעידים על עמידה בכל הקריטריונים שצוינו לעיל. |