משולחנה של מיכל, פסיכולוגית חינוכית, השירות הפסיכולוגי נתניה |
21/03/2021 |
היא יושבת מולי. אישה מרשימה, עייפה. "אין מצב שהיא עולה לכיתה א', ולא משנה מה אומרת הגננת או מה את כפסיכולוגית חינוכית חושבת", היא אומרת בפסקנות. "הם לא למדו השנה בגן ולא הכינו אותם לכיתה א'. איך היא תתמודד עם הדרישות? היא עוד לא מכירה את המספרים ולא את האותיות. האחים שלה היו לגמרי במקום אחר בשלב הזה בשנה". "אבל הלמידה תהיה מותאמת לילדים", אני אומרת. "כולם היו או לא היו בגן באותה מידה". אני מקשיבה לה, חושבת על הבת שלי שהתחילה כיתה א' עכשיו, בשנה מוזרה כזו וכמה זה לא פשוט. "בואי נסתכל על זה יחד," אני מציעה, "בשלות, זה מעבר לאותיות". אני מבקשת ממנה לתאר את הילדה, את החשיבה שלה, השפה, המוטוריקה, העניין בלמידה, יכולת ההתמודדות עם תסכול והיכולות החברתיות שלה. אני מבינה שהילדה יכולה לעלות לכיתה א' ותצליח, למרות שצריך לעבוד איתה על מספרים ואותיות. אני רגועה ביחס לילדה, והיא מקשיבה, נרגעת, חושבת על הדברים. היא צריכה עוד זמן כדי להיות בשלה לקבל החלטה סופית, ואני איתה. ניפגש ונדבר שוב. |